Egyesült Királyság: Kutatás kimutatta, kevesebb cukor csökkenti a demencia kockázatátTudósok hatvanezer fő adatait elemezték a brit Biobank projekt keretében részletesen.
A cukorfogyasztás csökkentése korai gyermekkorban védi az időskori agyi egészséget.
Kutatták, hogy a cukorbevitel korlátozása miként befolyásolja a demencia gyakoriságát. Kétéves korig korlátozott cukorfogyasztás huszonhárom százalékkal csökkentette a demenciát.
A betegség átlagosan két és fél évvel később jelent meg a vizsgált személyeknél. Neurology szaklapban jelentek meg az eredmények, tartós pozitív agyi hatásokról beszámolva.
